22-01-14

Update: Nieuwe layout, rijbewijs en geen internet



Sorry dat ik zo lang niet meer geblogd hebt. Dit keer niet omdat ik het druk had, maar ik heb helemaal nog geen internet op mijn kamertje in Hengelo! Ik kan vrijwel niks doen aan bloggen, alleen in het weekend als ik thuis zit. Beetje jammer, maar ik pak het op zodra ik internet heb. Ik wil nu even een update schrijven, omdat ik veel te vertellen heb.

Laat ik beginnen met de nieuwe layout. Misschien vond je de andere layout leuker, dat kan ik best begrijpen. Ik wilde nu even een simpele layout zonder teveel poes pas en xml. Dat coderen is me aardig tegen gevallen. Respect voor de mensen die zo goed een layout kunnen coderen totdat het helemaal perfect is. Ik kom aardig opweg met html/xml, maar helemaal goed zal het nooit weten. De vorige layout had ook wat knopjes die dubbel stonden of niet werkten. Het werd weer tijd om de oude vertrouwde blogger sjablonen weer te gebruiken. Niks mis mee, misschien wel erg simpel, maar dit werkt voor mij tien keer fijner en sneller. En zeg zelf, zo slecht ziet er nog helemaal niet uit. Lekker simpel en makkelijk.

Ik begon 2014 goed, ik ging verhuizen naar een stad, Hengelo. Omdat ik in Enschede studeer moest ik elke dag in totaal meer dan 3 uur reizen om thuis en op school te komen. Reken maar eens uit hoeveel tijd ik per week in de trein zit. Ik werd er treurig van. Ik ben blij met mijn kamertje en heb het naar mijn zin. Zo fijn om zo even in een kwartiertje op school te staan. Ik doe nu nog meer dan school dan ervoor, omdat ik nu veel meer tijd heb.


Gezellig tafeltje op mijn kamer

Nog iets, ik heb nog geen internet op mijn kamer. Dat is zo vervelend en ik zeg altijd: je gaat iets missen, als het is er meer is. Internet is heel handig, voor school en bloggen. Even een serietje of extra uitleg over een studietaak opzoeken, het lukt niet, want ik heb geen internet. Mail bekijken kan alleen in het weekend. Nu heb ik gelukkig de Sims op mijn laptop staan en lees ik ook heel veel 's avonds op mijn kamer. Maar toch, ik kan nu veel minder bloggen. Het is even niet anders en ik hoop dat ze er snel wat aan gaan doen.


Op weg naar Hengelo city

In het weekend ben ik lekker thuis. Ik mis thuis, de omgeving, vrienden en familie best snel. Ik ken niemand in Hengelo, waarmee ik 's avonds even naar toe kan. Ik ben altijd weer blij als de trein op vrijdagavond weer in Zwolle is. Ik vind Zwolle zo'n mooie stad. Ik weet nu al dat ik nooit van mijn leven in Twente ga wonen, puur omdat de omgeving en mensen rondom Zwolle heel anders is/zijn. Ik mis de gezelligheid in Twente die ik in Zwolle kan vinden. Ik zeg niet dat ik heimwee heb, maar als je kamers zit dan snap je wat ik bedoel.


Ik maak onder andere ook kunst (Fehlingsreactie)

Na een klein dipje die ik door school heb (teveel stress, deadlines etc) vond ik het niet meer leuk. Ik weet dat het HBO niet de geschikte weg is voor mij. De manier van leren, les geven het is anders dan ik verwacht had. Er zit geen pit voor me in de opleiding. Natuurlijk moet ik wel leren, maar het gaat te makkelijk. Geen uitdaging zit er in. Ik heb vijf jaar vwo gedaan en ik zie heel veel dingen die ik moest leren in VWO 5 terug in HBO 1. Aan de andere kant geeft dit mij veel motivatie om mijn propedeuse te halen en te gaan kijken bij de universiteit. Go for it!

Na dit dipje moest ik gisteren afrijden. Ik ben EINDELIJK geslaagd!! Na zo vaak zakken mocht het ook wel een keer! Hierover komt binnenkort weer een artikel, waarin ik mijn ervaring met rijles deel met jullie.

Ik ben 2014 goed in gegaan, ik heb verhuisd en heb me rijbewijs. Hopen dat jullie 2014 tot nu toe net zo goed is als de mijne (:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen