19-07-12

Review / How to: Kruidvat Easy Color Mousse 4.0 donker bruin

                                   

In deze review kon je lezen dat ik zeer tevreden was over de Kruidvat easy color mousse 4.0. Mijn haar had laatst weer een verfbeurt nodig, maar ik wist niet welke verf ik wilde gebruiken. Het moest sowiso een stuk donkerder worden, omdat lichte kleuren me toch niet staan. Voor de 2e keer nam ik bij de Kruidvat de moussevariant mee om mijn haren te verven. Ik zou van donkerrood naar donker bruin gaan. Kijk je mee?

In de gebruiksaanwijzing staat dat ze haarverf/mousse niet geschikt is voor mensen die blond haar hebben. Dat is ook wel logisch, want als je blond haar hebt dan pakt de verf niet goed en krijg je een heel andere kleur. Dat wil niemand natuurlijk. Voor de rest moet je ook niet allergisch zijn voor dit product, dus raad ik je aan om een gevoeligheidstest uit te voeren en hoe dat moet staat allemaal beschreven in de gebruikaanwijzing ;)

Hoe ziet mijn haar ervoor uit?

Mijn haar was donkerrood bruin:


Wat zit er in de verpakking?


In de verpakking zit kleurmiddel, ontwikkelingsvloeistof, opzetstuk voor de ontwikkelingsvloeistoffles, kleurconditioner, handschoenen en een gebruiksaanwijzing.

Hoe te beginnen

Zorg ervoor dat je haar in ieder geval droog is en meestal kam ik me haar ook altijd, om klitten te voorkomen. Zorg er ook voor dat je een klok of wat dan ook in de buurt hebt voor de tijd. Trek ook een oud tshirt aan. Je hebt ook een oude handdoek nodig en ik gebruik meestal een vette crème. Ik gebruikte de Herbamedicus vaseline van de Action.

 

Allereerst smeer ik altijd me hoofd, nek en oren in met vasaline. Dat is om zo vlekken haarverf of je huid te voorkomen. Dan kun je het na het verven weer makkelijk eraf halen. Trek daarna de handschoenen aan die bij de verpakking zaten. Oke, nu begint het echte werk. Pak het kleurmiddel dat is deze
:


En pak ook de ontwikkelingsvloeistof (wel de dop erafdraaien natuurlijk), deze dus:



Schenk het kleurmiddel helemaal in de ontwikkelingsvloeistof. Het ziet er dan zo uit (het lijkt op ijsthee, maar ik zou het maar niet gaan drinken):

 

Draai het opzetstuk aan de ontwikkelingsvloeistoffles. De vloeibare mousse ziet er dan zo uit:


 

Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat je de fles ongeveer 5 keer moet gaan kantelen, om zo de mousse te mengen. Extra lang mengen zorgt niet voor meer mousse. Je moet rustig kantelen en vooral NIET schudden. Dit kan namelijk de werking van het product aantasten.


 



Hoe moet je verven?

De mousse vormt zich wanneer deze eerst in de hand wordt gepompt. Als je het gemengde kleurmidddel echter hebt gepommpt en het nog vloeibaar is, moet het product nog 1 à 2 keer voorzichtig kantelen en het flesje weer pommpen om het product te laten schuimen. Verwijder de doorzichtige dop van de spuitpomp en pomp een paar keer in de palm van je hand totdat de mousse uit de pomp omt. Gebruik de mousse wel meteen na het mengen.



Je moet de pomp nu omloog duwen tot er een hoeveelheid mousse ter grootte van een mandarijntje in je hand zit. Je moet de mousse natuurlijk wel op droog haar aanbrengen en je begint altijd bij de haarwortels. Verdeel je haar in delen en breng de mousse aan op de volgende pluk. Dit herhaal je telkens weer. Doe dit net zolang totdat je je hele haren hebt gedaan. Masseer je hoofd zodat je zeker weet dat de mousse gelijkmatig is verdeeld over je gehele haar. Wanneer je helemaal klaar bent moet je de mousse 30 minuten erin laten zitten.

 


Mousse eruithalen

Als de mousse helemaal, 30 minuten, is ingetrokken, moet je de mousse eruitspoelen met lauw water totdat het water helder is. Breng nu de kleurconditioner in je haar en laat dit ongeveer 2 minuten intrekken. Spoel je haar daarna goed uit met lauw water. En klaar ben je!


Hoe ziet mijn haar eruit na het verven?



Oeei, nu zie ik wel dat ik een paar plukken onderaan ben vergeten, maargoed het kleurverschil is nog niet zo heel erg. Ik raad het je streng aan om je haar super goed te gaan verzorgen nadat je geverfd hebt, want haarverven is heel slecht voor je haar ):

Bij mij is de kleur uiteindelijk wel veel donkerder geworden. Het neigt meer naar bruinzwart, maar dat komt door mijn haarkleur die ik daarvoor had. Hoe lichter je haar is, hoe beter de verf pakt. Ik ben blij met mijn nieuwe haarkleur! De mousse is heel handig in gebruikt, smeert niet en is ook nog goedkoop ook! De Easy Color Mousse lijn is verkrijgbaar bij de Kruidvat en kost €7,49 maar hij is vaak in de aanbieding, wat ik helemaal super vind :D

Liefss!


2 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! Ik gebruik zelf altijd haarverf van de Action..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah naar dit artikel was ik echt op zoek!
    heb me haren gisteren bij de kapper bruin laten verven met als resultaat koperbruin haar met een lelijke rode gloed...
    hopelijk haalt deze haarverf de rode gloed uit me haren..

    BeantwoordenVerwijderen