27-05-12

Summer nails!

                                       
Met hoge temperaturen, de zon die elke dag schijnt en mooie bloemen in de tuin, heb ik zin om een vrolijke, simpele maar vooral leuke nailart te maken! Ook al is het warm weer en wil de nagellak niet zo mooi drogen (ik krijg allemaal belletjes?), maar toch heb ik wat kunnen maken. Eigenlijk stelt het helemaal niets speciaals en moeilijks voor, maar ik vond het wel leuk om er een artikeltje over te schrijven. Wil je weten wat je voor deze zomernailart nodig heb en hoe je dit moet doen? Lees dan snel verder!


Welke lakjes heb ik gebruikt? (van links naar rechts)

                                             

- Essence Studio Nails Anti Split Nail Sealer (basecoat)
- Essence Colour & Go 60 Fateful Desire (rood)
-Essence Colour & Go 63 Think Pink (roze)
-Hema Nailpolish 02 (oranje)
-Catrice Naillacquer 700 Birdy Reloaded! (geel)
-Catrice Naillacquer 400 Blue Cara Ciao (blauw)
- Essence Nail Art Express Dry Drops
Ik begin altijd eerst met een basecoat op me nagels. Hiervoor gebruik ik de Essence Studio Nails Anti Split Nail Sealer. Laat dit echt goed drogen, anders worden je nagels niet mooi. Ik gebruik de basecoat om te voorkomen dat me nagels gaan verkleuren van deze felle kleuren nagellak.

Nadat de basecoat volledig is gedroogd, maak ik mijn duim rood met de Essence Colour & Go 60 Fateful Desire. Dit lakje is echt van goede kwaliteit en lakt heel fijn. De kleur vind ik ook mooi, lekker donkerrood. Het lakje lakt in 2 lagen.

                                               

Mijn wijsvinger wilde ik graag donkerroze maken. Hiervoor gebruikte ik de Essence Colour & Go 63 Think Pink. Dit lakje is lekker girly en het is een mooi donderroze lak. Dit lakje vind ik ook erg fijn en is ook aan te raden.
                                              

Daarna gaan we verder met mijn middelvinger, die ik oranje maakte. Ik hou wel van oranje nagels, alleen roept dat bij mij meteen zo'n Koninginnedag gevoel op.. Maar voor deze nailart vond ik oranje wel cool. De oranje nagellak die ik gebruik is van Hema nailpolish 02. Jammer dat deze lakjes geen naam hebben. Ik vind een naam veel leuk dan een cijfer. Deze nagellak droogt wel wat moeilijker dan de andere lakjes. Hij dekt gelukkig wel weer goed.

                                           

Voor mijn ringvinger heb ik het gele lakje Catrice Naillacquer 700 Birdy Reloaded! Persoonlijk vind ik dit lakje verschrikkelijke lakken. Hij dekt niet goed en het kwastje is veel te dik. Ik heb ook een geel lakje van Essence Colour & Go, maar deze vind ik ook niet bepaald fijn.
                                        

En als laatste was mijn mini pinkje aan de beurt! Deze lakte ik in 1 laagje blauw. Ik gebruikte hiervoor de Catrice Naillacquer 400 Blue Cara Ciao. Het lakje lakt echt heel fijn en ik ben over dit lakje echt heel tevreden. Meer over dit lakje kun je lezen in deze review.

                                       

Om mijn nagels wat sneller te laten drogen gebruik ik de Essence Nail Art Express Dry Drops. Ik vind dit echt geweldig spul. Niet dat het ook daadwerkelijk helpt. Maar het heeft geen kwastje of sponsje nee, maar een druppel pipet! Haha dat ken ik heel goed van de druppelchemie bakken van scheikunde! Je moet een druppeltje op iedere net gelakte nagel doen en dan zou je nagellak sneller moeten opdrogen. Net zoals je bij scheikunde doet dus, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen