28-05-12

Bloemen in mijn achtertuin

                                        Tumblr_lk9gaqkkex1qhobpqo1_500_large
                                                                                      Beeld
Zoals jullie misschien wel weten (of juist niet!) ben ik echt een bloemenmens. Bloemen fleuren me op, maken me blij en ik kan er uren naar kijken. Bloemen zijn niet zomaar 'bloemen met mooie kleurtjes'. Nee, bloemen spelen een heel belangrijke rol in ons leven. Zonder bloemen en planten bestaan we allemaal niet eens! Ik neem jullie vandaag even mee in me achtertuin, waar er best mooie bloemen te vinden zijn! Eigenlijk weet ik niet eens hoe alle bloemen heten die in de achtertuin staan, maar daar gaat het mij ook niet zoveel om. Ga je mee,  een kijkje nemen in mijn bloementuin?


                                      
 Een mooie roze bloem, deze staat volledig in het zonlicht elke dag. En hij is roze! Ik hou echt van roze.

                                      


Wauw, dit is tot nu toe nog de mooiste bloem die ik gevonden heb in me achtertuin! Wat prachtig. De kleur is echt heel bijzonder, net alsof iemand er met een kwast er op los is gegaan.

                                      

Een wat minder mooie foto, maar ik vind deze bloementjes echt zo grappig. Ze hangen op de kop en ik vind het wel een mooie bloem.

                                      

Deze foto is misschien een beetje wazig, maar ik vind deze bloem ook heel mooi. De kleur spreekt mij veel aan, roze en paars. De binnenkant van de bloem is oranje, dat staat wel apart.

                                          

Een lekkere grote bloem! Deze bloem kwam ik ook toevallig tegen en er viel me meteen iets op. De stamper (vrouwlijke geslachtshormoon) en de meeldraden (mannelijke geslachtshormoon) liggen echt buiten de kroonbladeren. Waarschijnlijk kan deze plant zich dan makkelijker voortplanten denk ik. Anyway, de kleur is ook heel mooi, lekker fel geel!

                                        

Eigenlijk vind ik deze bloemen helemaal niet mooi. Ze hangen er maar een beetje bij en de vorm is niet heel bijzonder. Wel is de kleur wel mooi, in het midden is die wit en aan de buitenkant van het kroonblad is die roze.

                                       

Tussen al het gras en onkruid zag ik een heel schattig viooltje staan. Deze bloementjes vind ik er ook altijd lekker stoer uitzien. Paars, wit, zwart en geel; wat een mooie kleurencombinatie!

Wat zijn mijn lievelingsbloemen voor in de tuin?Ik vind gladiolen, lotussen op het water en narcissen vind ik heel mooi. Gerbara's vind ik weer heel meisjesachtig en heeft ook wel iets. Oohwja, ik mag natuurlijk de rhododendron ook niet vergeten! Van de rhododendron vind ik de bloem echt heel mooi, maar de struik zelf niet zo. Ik weet één ding sowiso al zeker: Ik wil later echt een bloementuin! (:

Wat vind jij mooie bloemen?

Liefss!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen