31-03-12

Review / How to: Kruidvat Easy Color Mousse 4.5 Donker Rood Bruin


Laast liep ik in de Kruidvat en ik dacht: Hee, een nieuwe soort haarverf. Haarverf mousse? Nog nooit van gehoord eigenlijk. Dit schijnt dus de nieuwe hype te zijn rond haarverf. Haarverf in de vorm van mousse. Ik moest ik gewoon een keer uitproberen! En het resultaat is verbluffend..


In dit artikel ga ik dus een review en how to in één doen. Ik heb dus gisteren me haar geverfd, omdat ik echt teveel uitgroei had en me haar begon oranje te worden. Niemand die dat wil natuurlijk, dus was het wel hoog tijd voor een nieuw kleurtje. Ik wilde iets donkers, omdat dat toch wel iets beter staat bij me gezicht. In de gebruiksaanwijzing staat dat ze haarverf/mousse niet geschikt is voor mensen die blond haar hebben. Dat is ook wel logisch, want als je blond haar hebt dan pakt de verf niet goed en krijg je een heel andere kleur. Dat wil niemand natuurlijk. Voor de rest moet je ook niet allergisch zijn voor dit product, dus raad ik je aan om een gevoeligheidstest uit te voeren en hoe dat moet staat allemaal beschreven in de gebruikaanwijzing ;)

De kleur hoe het moet worden:



Mijn haarkleur voor het verven:

 

Wat zit er in de verpakking?


Van links naar rechts:

Spuitdop - Ontwikkelingsvloeistof - Handschoenen - Conditioner - Kleurmiddel

Hoe te beginnen:
Zorg ervoor dat je haar in ieder geval droog is en meestal kam ik me haar ook altijd, om klitten te voorkomen. Zorg er ook voor dat je een klok of wat dan ook in de buurt hebt voor de tijd. Trek ook een oud tshirt aan. Je hebt ook een oude handdoek nodig en ik gebruik meestal een vette crème (vasaline of zwistal). Allereerst smeer ik altijd me hoofd, nek en oren in met vasaline of een andere vette crème. Dat is om zo vlekken haarverf of je huid te voorkomen. Dan kun je het na het verven weer makkelijk eraf halen. Trek daarna de handschoenen aan die bij de verpakking zaten. Daarna moet je de kleurmiddel in de fles met ontwikkelvloeistof schenken. Het moet er dan ongeveer zo uitzien (beetje cola/ijsthee achtig):


Als je dat hebt gedaan moet je de spuitpomp op de fles met ontwikkelvloeistof doen en zorg er vooral voor dat deze erg stevig vast zit.  Zoals dit (bij zat er op het moment dat ik de foto maakte er nog geen kleurmiddel in de ontwikkelingsvloeistof):



Kantel daarna de fles met ontwikkelvloeistof 5 keer heen en weer om te mengen. Het is vooral belangrijk dat je niet gaat schudden! Dit kan namelijk de werkign van het product aantasten. Gewoon heel rustig heen en weer kantelen dus. Als je dat hebt gedaan kun je beginnen met verven. De mousse moet je in je hand pompen (niet direct in je haar) en dat doe je dan totdat je hele haar is geverft. Haha ik vond het zo grappig, dat je gewoon mousse in je haar moest doen en dat je het kan verven zegmaar :D Maar goed,  als je klaar bent met verven moet je de dop van de spuitfles eraf halen en de fles uitspoelen met koud water. Als je dat niet doet en er zit nog haarverf in, dan kan de fles bol gaan staan en ontploffen.

Nu moet je 30 minuten wachten.. Bij mij zag de verf/mousse er zo uit tijdens het wachten:

 

Best wel vies en op de foto lijkt het rood nog wel mee te vallen, maar in het echt is het best wel erg rood. Na het 30 minuten wachten kun je de haarverf/mousse eruit wassen met lauw/koud water totdat je geen verf meer ziet in het water. En eventueel kun je de conditioner ook nog gebruiken. Die moet je gewoon in je haar doen net zoals shampoo, maar hierbij moet je het 2 minuten laten inwerken en daarna uitspoelen (: Verzorg je haar daarna wel goed, want haarverven is natuurlijk niet bepaald goed voor je haar.

En het resultaat:

 

Wauw wat is de kleur toch mooi! Bij mij is me haar iets donkerder geworden dan op de verpakking staat. Dat komt waarschijnlijk door mijn eigen haarkleur. Maar ik ben echt heel tevreden over deze haarverf, de kleur is mooi en het geeft ook geen troep, want je morst haast niet (iets dat ik met gewone haarverf wel heb). Echt een aanrader dus! Verven met mousse ging ook veel snellen dan met gewone verf (: Dus ik raad iedereen deze haarmousse/verf aan, omdat het goedkoop is en je staat echt versteld van het resultaat!

Vragen over de review/how to?  Laat onder dit artikeltje een reactie achter (:
xx

4 opmerkingen:

  1. Hey, leuke review! Het ziet er erg goed uit.
    Zou je dit aanraden als je je haren voor het eerst verft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze mousse vind ik zelf veeel fijner dan haarverf (dit is wat makkelijk om in je haar te krijgen) Alleen heb ik nu al weer wat uitgroei jammer genoeg. Maar deze haarverfmousse vind ik echt heel fijn (: Dus ik raad hem wel aan.

      Verwijderen
  2. Hoe lang bleef dit kleurtje mooi? Want ik zag dat er geen ammoniak in zit maar dan dacht ik dat t kleur minder lang blijft? Mooi trouwens! Ook t kleurtje waar ik voor wil gaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wtf zijn dit voor baggere foto's?!?!!!!

    BeantwoordenVerwijderen